Odpowiednie przerwy w pracy, gimnastyka i krople, nawilżające to nie wszystko, co możemy zrobić dla zdrowia naszych oczu. Odpowiednia dieta może również korzystnie wpływać na nasz wzrok.

Jak dbać o oczy - właściwe odżywianie

Świadomość ludzi w jaki sposób nasze nawyki żywieniowe wpływają na  stan organizmu i samopoczucia wzrasta w ostatnich latach. Coraz bardziej świadomie podchodzimy do zbilansowanej diety. Co, więc możemy do niej włączyć, aby miało to pozytywny wpływ na zdrowie naszych oczu?

Witamina A

Witamina A ma duży wpływ na nasz wzrok, a jej niedobór prowadzi nawet do tzw. kurzej ślepoty (trudności widzenia po zmierzchu) .

Witaminę A znajdziemy w żółtych, pomarańczowych i czerwonych warzywach i owocach, m. in. w marchwi, pomidorach i brzoskwiniach.

Witamina C

Witamina C wzmacnia drobne naczynia krwionośne i zapewnia prawidłowe dotlenienie.

Źródłem witaminy C jest natka pietruszki, papryka, cytrusy, truskawki i czarne porzeczki.

Witamina E

Witamina E ułatwia wchłanianie witaminy A, występuje m. in. w pestkach słonecznika, dyni, orzechach, sezamie.

Witaminy grupy B

Witaminy grupy B wspomagają pracę nerwu wzrokowego. Występują one w pieczywie pełnoziarnistym, grubych kaszach i drobiu.

Luteina

Luteina jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania narządu wzroku i wchodzi w skład wielu suplementów diety dla wzroku. Źródłem luteiny jest szpinak, żółtka jaj czy kukurydza.

Cynk

Cynk – bierze udział w wytwarzaniu rodopsyny, dzięki czemu rozróżniamy odcienie szarości i widzimy w warunkach ze złym oświetleniem. Aby uzupełnić cynk możemy dodać do naszych posiłków czerwone mięso, produkty pełnoziarniste, owoce morza i orzechy.

Kwasy omega-3

Kwasy omega-3 są też ważne dla wzroku. Znajdziemy je w tłustych rybach morskich.

Spacery i gimnastyka dla oczu

Stwierdzenie “ruch to zdrowie” jest znane każdemu. Aktywność fizyczna jest ważna dla każdego, kto prowadzi zdrowy styl życia. Ćwiczenia i spacery nie tylko wzmacniają nasze mięśnie, ale też pozytywnie wpłyną na nasz wzrok. Jeśli nasz tryb życia nie pozwala na częste spacery- pamiętajmy o regularnych przerwach przy dłuższym wysiłku wzroku.